Placeholder image
Çocuklarımızın, Geleceği Bağımsız Bireyler Olması için Çalışıyoruz.
Fizyoterapi

Fizyoterapi; fizyoterapistler tarafından, kas iskelet ve sinir sistemine bağlı bir problemi olan kişilerin yaşam kalitesinin artırılması için uygulanan yöntemlerin tamamına verilen isimdir.Fizyoterapistler, üniversite eğitimleri sırasında, anatomi, fizyoloji, nöroloji, ortopedi, beyin sinir cerrahisi, kadın hastalıkları ve doğum, histoloji, patoloji, dahiliye, romatoloji, pediatrik nöroloji ve nöroanatomi, farmakoloji gibi temel tıp bilimleri yanında, biyomekanik, ısı-ışık, kinezyoloji, psikoloji, rehabilitasyon ilkeleri, normal motor gelişim, manipulatif tedavi, elektroterapi, nörofizyolojik yaklaşımlar, kardiyak rehabilitasyon, nörolojik rehabilitasyon, protez, ortez ve rehabilitasyon, iş ve uğraşı tedavisi, sporcu sağlığı, tedavi hareketleri ve psikososyal rehabilitasyon gibi kapsamlı, mesleğe özgü teorik ve pratik dersler almaktadırlar.

Fizyoterapinin amacı öğrencilerin, normal motor gelişim basamaklarındaki becerileri kazanmaları, duruş (postür) ve hareket ile ilgili bozukluklarını en aza indirmeleri, kaba ve ince motor becerilerini geliştirmeleri, günlük yaşam aktivitelerinde bağımsız hareket edebilme becerileri kazanmaları, bacak ve kollarını fonksiyonel bir şekilde kullanmaları, düzgün duruş ve hareket için gerekli duyu, algı, bilişsel ve motor bütünlüğünü sağlamaları, transfer ve yer değiştirmeye ve ilerlemeye yönelik (ambulasyon ) hareketlerini geliştirmeleri, yardımcı cihaz, araç gereç ve ekipman kullanma becerisi geliştirmeleri, gelişim basamaklarına uygun davranma becerisi geliştirmeleri, hareket yeteneğinin yanı sıra bilişsel, duyusal, psikolojik ve sosyal bütünlüğü geliştirmeleridir.